Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metafory a analogie v ekonomické vědě a vzdělávání
Langer, Tomáš ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Šlosár, Rudolf (oponent) ; Pavera, Libor (oponent)
Předkládaná disertační práce zkoumá prostor na průsečíku tří témat: vzdělávání, relační myšlení a ekonomie. V rámci ekonomického vzdělávání hledá možnosti využití koncepcí známých z (i) teorie konceptuální metafory, (ii) psychologického modelu analogického uvažování, (iii) pedagogicko-psychologického modelu generativního učení a (iv) dosavadního výzkumu využití metafor a analogií ve výuce přírodních věd. Práce ukazuje potenciál metaforického původu ekonomické terminologie pro výuku ekonomických pojmů a edukativní využívání ekonomického mediálního obsahu. Zároveň s tím navrhuje i vlastní vizuální notaci pro zakreslování metaforického mapování mezi doménami. Zabývá se ekonomickou interpretací z pohledu vztahu teoretických ekonomických modelů a konkrétních ekonomických situací, jakož i z pohledu vztahu matematické struktury modelů a jejího ekonomického významu. V prvním případě ukazuje interpretační dovednost, při jejím zasazení do kontextu revidované Bloomovy taxonomie, jako komplexní kognitivní úkol, v druhém případě navrhuje vlastní model ekonomické intepretace matematických struktur na bázi psychologického modelu analogického uvažování. V obou případech jsou formulovány obsahové teze formulující znalosti, které by měli studenti o analogičnosti ekonomických modelů mít. Na základě modelu generativního učení pak navrhuje sadu vizuálních metafor pro témata z úvodu mikroekonomie a makroekonomie a zkoumá efekty jejich využití při výuce. Prostřednictvím vlastního výzkumu práce zahajuje hledání cest ve směrech teoretickou analýzou navržených.
Collection of Solved Linear Programming Problems
Ďuricová, Alexandra ; Šindelářová, Irena (vedoucí práce) ; Kořenář, Václav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je sestavení nových příkladů z oblasti lineárního programování. Příklady v práci obsahují všechny formální náležitosti, které jsou nevyhnutné pro správnou interpretaci. Zadání jsou tvořena na základě reálných problémů a sestávají z co nejvíce reálných hodnot. Práce je rozdělená do devíti kapitol, z nichž osm představuje vždy jednu oblast lineárního programování. První kapitola je krátky úvod do teorie lineárního programování. Druhá kapitola sestáva z dvou podkapitol představujících celočíselné a neceločíselné programování. Tato kapitola je ze všech nejrozsáhlejší a obsahuje 9 příkladů. Nasledují čtyři kapitoly tvořené příklady neceločíselného programování a poslední tři kapitoly obsahují příklady celočíselného programování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.